Hej!

Förlåt för riktigt dålig uppdatering det senaste! Men min mamma har anlänt till Australien så har spenderat lite tid med henne och har haft mkt med praktiken och har helt enkelt inte hunnit! Men ni ska få en snabb liten uppdatering nu! :)

Förra onsdagen så firade Kikki.k 10 år! Företaget har funnits några år längre men det är 10 år sedan de öppnade deras första affär. Firandet var i den första affären som är i Melbourne Central! Det var ca 80 personer som kom och 80 personer i en butik är ganska mkt folk så trångt var det men det var jätteroligt! Hela onsdagen så hade jag varit i affären och fixat massa inför firandet. Så 2 st skyltfönster gjorde vi om, massa gondola gjorde vi om och allting blev så himla fint!! =D Direkt efter firandet åkte vi och lämnade Paul och tiffany hemma och sen hämtade vi mamma på flygplasten! :)

På torsdagen, dagen efter firandet, så spenderade jag dagen ihop med Brooke som är en av Kikki.k fotografer. Vi tog kort på 2 st nya Kikki.k väskor som nu finns i butik, på A4 kompenium och lite andra fina grejer. Sen satt jag jämte henne och tittade hur hon redigerade allting och hur de gick till väga osv.

I lördags besökte jag,mamma,kikki,emelie och anna-carin staden! gick i lite affärer, köpte lite grejer från Body shop och sen gick vi och åt på en jättegod restaurang! Var även inne och kollade i Chanel affären och dreglade lite;)

I söndags gick vi ut och åt frukost på en resturang som bara ligger 50 m från huset! Mötte Jennifer,Hanna,Andrew och Jonas så dom följde också med! :) I söndags var det jättefint väder så jag spenderade dagen i solstolen och tog även första doppet vilket var svin kallt! ;) Senare på kvällen så gick jag med Paul och Axel över trottoaren till stranden och kollade när de åkte på paddle boarden! :)

I går så tog jag och mamma en lång promenad på morgonen! Sen jobbade jag och kii hemifrån tills kl 1 då vi körde till kontoret och jag, Ann och Kylie körde till Chadstone(en grymt stort varuhus) där de har en kikki.k affär och det var dags för att sätta upp det första jul skyltfönstret! Riktigt roligt var det! Vi ändrade 2 skyltfönstrer massa gondolas, massa hyllor och hela affären gjordes om kändes det som! Men fint blev det! Var i Chadstone från 14-21:30 så kom hem sent och min föttert var väldigt trötta!

I morse var det designmöte! Riktigt roligt att få följa det varje vecka och se hur långt designerna kommer på en vecka och att få följa hela processen! Sen vid 11 så gick jag till den nya Kikki.k affärer som ligger 2 väningar ner och 3 dörrar till höger från kontoret vilket är hur roligt som helst!! Första affären i port melbourne! Så roligt att ha en så nära kontoret!! Så jag var där till 16 och hälpte dom och sätta upp hela affärer! Plockade upp massa vara, satte dom i hyllor, gjorde skyltfönster och massa annat roligt! =D

Vid 16 så åkte vi och hämtade Axel på Montisorri(dagis typ) och åkte hem! Sen gjorde jag mig i ordning för i kväll har vi varit på Kikki.k julfest! I know, julfest, men har man snart 80 butiker så måste julfesterna börja i tid! Så vid 18:30 så åkte vi till The Pier där festen var! Minglade runt lite och åt lite snitar och sen när Axel skulle åka hem och sova så åkte jag med och umgicks resten av kvällen med mamma och emelie! :)

I morgon ringer klockan tidigt! kl 8 ska jag vara vid den nya port melbourne affärer så ska jag åka med Ann till Chadstone så ska vi göra det sista i affärer som vi inte hann göra färdigt! :)

Nu är klockan mkt så dags att hoppa i säng! :)

Kram ♥

Ett av skyltfönsterna som vi gjorde inför 10 års firandet! :)

Det andra skyltfönstret! :)

skyltfönster

Allt ni ser på bilden(förutom blommorna längst upp i hörnet) är tårtor!! Hur coolt är inte det?? Miniräknaren är tårta, boxarna är tårta, K är tårta, tidningshållarna är tårta! Hur coolt som helst!

Till och med en sax och 2 pennor är av tårta!!! =D

Det nya skyltfönstret i Chadstone! :)

Det andra skyltfönstret! :)

Nice kväll! :)

God natt ♥

måndag! :)

Hej allihopa!

Hoppas allt är bra med er?! Förlåt för den väldigt dåliga uppdateringen! Men helgen har varit fullspäckad! Allt från barnkalas till att vara sjuk i 12h!

I torsdag får jag börja antar jag ;) I torsdag hade jag sovmorgon! Jag gick min dagliga promenad som är närmare 1 mil! Gick till träningsstationen och gjorde lite övningar och gick hem igen! Sprang även sista biten! :) Sen 11:30 så begav jag mig till kontoret för då var det dags för core range review möte. Det betyder att man går i genom alla core produkter vilket är produkter som inte i någon speciell range utan produkter som stannar minst 12-18 månader. Och på det mötet kollar man hur bra det säljer, om de ska designas om, tas bort osv.

Sen kl 15 så började en gruppintervju. Eftersom det går mot jul så behövs det  äldigt mkt extra personal i butikerna, så jag fick vara med på en grupp intervju med folk som blev intervjuade mm.

När intervjun var färdig gick jag till stranden där jag mötte Emelie, Axel, Jennifer,Hanna och Jonas! Vi satt och pratade och tittade på medans småttingarna lekte! :)

På fredagar är Kikki ledig så vi gick ut och åt frukost! Jag åt toast med champinjoner, bacon och avokado och lite varmchoklad till det! Satt där en stund tillsammans med Meg och Cooper. Sen blev det lite jobb trots allt då jag och Kikki åkte in och kollade på de kommande kikki.k väskorna! :) Sen på eftermiddagen så var det så himla fint väder(27 grader) så jag min långa promenad då jag inte gjorde det på morgonen! Och har nog aldrig varit så trött när jag kom hem! Efter att ha ramlat i en trappa och knappt orkat ta mig hem så är jag blå i anstiktet och helt slut! Blev en lång dusch och sen mys resten av kvällen med film!

I lördags hände inget speciellt då varken jag eller Kikki kommer ihåg vad vi gjorde?! Men en sak kom jag ihåg och det var att jag lagade mat! :) Gjorde en pastasallad med kyckling,fetaost och avokado som huvudingredienser! Gott! :)

I går bar det av till Caulfield för Coopers barnkalas. Det var sportinriktat så de flesta barnen hade fotbollskläder och de gjorde massa tävlingar! Efter barnkalaset så åkte vi till Pauls styvsyster Mary och jag fick även träffa Pauls pappa för första gången! Vi var där i 1,5 h tror jag och sen begav vi oss hemmåt! Det var på hemvägen jag började känna av min 12 h sjukdom! ;) jag blev hur trött som helst, fick ont i magen och jag frös och svettades samtidigt. Det blev en väldigt lugn eftermiddag framför tv och tittade på Just go with it och sen 2 avsnitt av Junior master chef!

I morse vaknade jag upp pigg och utvilad efter nästan 10h sömn! Tittade ut genom fönstret och såg att det var sol så tog på mig träningskläder och begav mig ut! Blev min långa runda även i dagen men ökad svårighetsgraden och gick hela vägen dit men sprang hem. Hela vägen från Port melbourne till St.Kilda så är det palmer utmed hela strandpromenaden. Och eftersom min älskade häst har varit skadad halva sommaren så är jag inte i full kondition ;) Så jag springer 2 palmer, går en palm, springer 2 och går en vilket är väldigt bra! Då man orkar längre och får en chans att ta igen sig! :)
Idag har vi jobbat hemifrån! Jag har researchat på pinterest,google och andra sidor efter nya kollektioner och printat massa och varit väldigt praktisk! I bland är det skönt att jobba hemifrån! :)

Vid 16 begav jag mig till Baystreet och mötte Kikki så gick vi till Nail Safari och gjorde Manikyr och pedikyr! Så nu är mina naglar fina och nymålade igen! :)

När vi kom hem åt vi kvällsmat och det ser ut att bli en lugn kväll!

I morgon blir det designmöte kl 9 och efter det ska jag hjälpa Jennifer och flytta över massa grejer på datorn! :)

Kram! :)  ♥

Internat har valt att inte vilja samarbeta mig mig så kan tyvärr inte lägga upp några nya bilder så det får bli en gammal så längre! Men laddar upp så snart som möjligt! :)

Sidney

Hej igen!

Efter en frym 24 timmars trip till Sidney och efter en praktikdag är jag ganska trött! Sidney var som sagt grymt!

Praktikendagen samma dag som när vi åkte till sidney blev kort men intensiv och rolig! :) Först var det designmöte kl 9, fick se massa fina grejer inför kommande kellektioner! Sen så hade kom kikkis entreprenörsgrupp till kikki.k på "lunch". Det var 18 st som kom och de turas om att berätta om deras företag och tror det var 10 saker som bygger upp ett företag eller ngt sånt! Så det höll på från 12:30-14:00.

Direkt efter begav vi oss till flygplatsen och vi lämnade Melbourne vid 16:00. Landade i Sidney och åkte tåg till stan och sen gick vi typ 50 m till Hilton hotell. Jag och min kära syster delade på ett grymt nice rum på 38 av 43 våningar! Utsikten var inte och leka med! Jag gjorde mig i ordning med en gång för andledningen att vi åkte till Sidney var att gå på en Kikki.k julfest som hölls på Hilton Hotell vilket var väldigt smidigt. Minglade runt där lite smått men sen gick jag tillbaka med Axel till kikki och paul rum då han inte fick vara där för han var för liten. Så då beställde jag och emelie roomservice och axel också. Pasta carbonara och hot chocolate, helt okej!

Efter att ha sovit väldigt nice (hotellsängar ♥) så vid 9 gick jag och emelie ner och åt frukost med resten av Karlsson Lacy familjen. Asså hotellfrukosten var ngt av det bästa. Först frukt med yoghurt, sen skrammlade ägg,bacon och stekta champinjoner, sen en croissant och sen pannkaka! Och nej jag åt inget mer på resten av dagen förutom förrän på flygplasten då vi köpte macka ;)

Efter frukost gick vi i lite affärer och besökte flera Kikki.k affärer. Efter en stund gick jag,Emelie,Axel och Tiffany till Harbour bridge och Operahuset. Vid vattnet satte vi oss på en bänk, Tiffany åt mat och vi andra åt blåbär,hallon och vindruvor.

Vid halv 2 gick vi tillbaka till hotellet och hämtade våra väskor och begav oss mot flygplasten!

Helt okej dag!! =D =D =D =D

Kram ♥

Detta gjorde jag precis innan jag gick hem i måndags! Varje dator i kikki.k affär + alla datorerna på headoffice har varsin mapp om "datorn grejer". Alla dessa skulle ställas i ordning efter deras serienummer. 122 mappar sorterade och 1 timme senare var det en nöjd Frida som traskade hem till mitt drömhus för kvällsmat med resten av familjen! :)

Fint skulle det vara när det kom massa folk. Detta är bakom receptionisterna! :)

Fint ska det vara vid entren till kikki.k kontor! :)

Korten är uppe och Kikki.ks vision! :)

Kontorets fönster

Så här fint gjorde vi det inför lunchen! :)

Varje person fick ett A4 kikki.k anteckningsblock, en penna, en gift guide, och en lunchlåda! :)

Axel hade beslutsångest på flygplatsen om vilket flygplan han skulle välja!

Emelie hittae äntligen sina riktiga vänner ;)

Kikki.k butik på sidney flygplats! :)

Hela gänget!! :)

Dog smått när jag såg utsikten..

Mitt och Emelie rum! :)

Kikki och Pauls rum! :)

Jag och emelie beställde roomservice! :)

Julfesten! :)

Frukosten bestod av frukt!

Bacon,skrammlade ägg, champinjoner och crossiant...

Och pannkaka! =D

Tv i hissen!

Kikki.k affär

Give me♥

HIttade ig och Axel i en av affärerna! :)

Harbour bridge

Operahuset!

Söndag =)

Hej! :)

Har inte "hunnit" skirva några inlägg på några dagar. Har varit en lugn helg men har ändå inte hunnit?!. I fredags var jag sjuk, vaknade och hade jätteont i halsen och har nog aldrig haft så ont i mitt öra som då. Kikki mådde och lite dåligt så vi tog det lugnt på fredagen. Vid 13 så åkte vi till Baystreet, parkerade bilen på Kikki.k parkering och sen gick vi till Polka dot och en annan affär som är leksaksaffärer, och Axel önskar sig väldigt mkt inför jul! :) Sen gick vi till 7am och åt middag, åt världens godaste pannkakor och sen skulle vi på drinks på Kikki.ks kontor men jag mådde inte alls bra vilket var jättetråkigt så Kikki körde hem mig så jag fick sova och vila! Första fredagen i varje månad så träffas de på kontoret och dricker lite vin och då får även barnen och respektive komma så det hade varit jättekul men jag stannade hemma och kollade på Bonde söker fru och sov..

När jag vaknade på lördagen så mådde jag bättre! Hade inte lika ont i örat och halsen var bättre! :) Paul åkte och köpte frukost på My sister says, vilket var toast och hot chocolate, helt okej. Alleyne(pauls mamma) kom på förmiddaqgen och stannade nästan hela dagen. Vi åkte allihopa till kontoret och jag, Kikki,paul och Ann som jobbar på Kikki.k fixade massor, flyttade soffor, ställde in grejer i skåpen så man blev av med alla kartonger mm.

I dag ställde jag klockan på 08:30 gick ner och kollade på film med Axel och Paul, en riktigt spännande teknad tågfilm( var seriöst bra!!) Sen åt vi frukost och jag och Axel lekte affär! :) Sen duschade jag och gjorde mig i ordning Och sen kom LaLa ( pauls bror, David heter han). Så då passade jag och Kikki på att åka och handla! Jag sprang in på Noisette och köpte Kaffe och baguetter och Kikki handlade på Thomas Dux( världens finaste affär efter Kikki.k ;) ). Nu har vi kommit hem och när Tiffisen har vaknat så ska kikki mata henne och sen ska vi åka till Nail Safari och göra manikyr och pedikyr!! =D Love it!! =D

I kväll blir det tacos till kvällsmat och kanske lite junior masterchef?! =D Den som lever får se! :)

I morgon blir det åter till praktiken! :) Ska nog vara på kontoret runt 9 och hjälpa Ann och Michelle tror jag hon heter med fönsterna och dörrarna som är vid entren, ska sätta upp Kikkis awards och varje gång de öppnar en ny butik så tar de kort på de som öppnat dom, och nu har det 67 butiker och vi ska alltså sätta upp 67 ramar och vid jul ska de ha öppnat 80 st så det ska göras rum för några till! :)

På tisdag vid lunch tror jag så åker vi till Sidney!! =D YEAH! =D. Och bara en natt men det är alltid kul att ut och åka lite! =D. På tisdag kvällen är det julfest och det är anledningen till varför vi åker dit. Sen på onsdagen kanske vi hinner kolla in lite affärer och sen på eftermiddagen åker vi hem! :)

Hoppas allt är bra med er?! =)

Kram

Blomman är fortfarande lika fin! :)

Axel och Alleyne lekar affär! :)

Rensning av poolen! :)

Bor helt okej som ni ser, grymt hus,pool, och stranden 2 m från huset! :)

KOMMER MER BILDER SEN! :)

Lördag

Skype och flum med världens bästa Klara ♥

Onsdag!

Här kommer bilder på det nya kontoret! =D

De har 4 st mötesrum, ett vitt, ett gult, ett blått, ett rött.

Alla blommor som de anställda fick! :)

Såhär fint gjorde vi på varje skrivbord! :)

Så här fint organiserade jag alla designböckerna! :)

Onsdag

I dag var den stora dagen då Kikki.K headoffice bytade kontor. Från ett ganska stort kontor till världens största och vita hela nybyggda kontor som ligger 2 min(med bil) där jag bor! SÅ underbart!! =D

I morse ringde kl 06:45. Då gjorde jag mig i ordning snabbt och vid kvart i 8 åkte jag och kikki till kontoret och fixade allt det sista. Fixade det sista i köket,köpte blommor, fixade så alla skrivbord var snygga, köpte mer blommor.. Massa fix! =D Och allting blev så himla fint! Alla anställda kom runt 9. De sista skrivborden sattes upp, datorer sattes upp mm. På förmiddagen så var det mest fix för min del, torkade skrivbord, fixade blommor, hjälpte Kikki med massa roliga grejor, packade upp lite grejer till köket mm. Vid 10 gick jag och Emelie och världens gosigaste Tiffany och köpte frukost (hann inte äta innan vi åkte ;) ). Gick till noisette köpte varsin baguette och kaffe och hot chocolate. Även en liten Fruit bun till Axel som är väldigt viktigt enligt honom! ;)

Vi köpte även en fin, stor blomma till Kikki & Paul som "grattis" till det nya kontoret! =D

På eftermiddagen så hjälpte jag alla med att öppna kartonger (med en vinöppnares kniv?), packade upp Kikkis grejer, sorterade alla designböckerna i färgordning, hämtade bord och stolar med paul, fixade ännu lite mer blommor, packade upp grejer till köket.., så det har blivit väldigt mkt fixa, fixa,fixa det senaste! Vilket är väldigt roligt då jag älskar attha det organiserat!! =D Det sista jag och kikki gjorde på kontoret i dag var att packa upp glas och göra i ornding i kökets skåp mm.

När vi kom hem lekte jag med axel och Tiffany en stund. Sen badade Axel och jag blev nog lite blöt som honom :)

Sen åt jag, Kikki och Paul kvällsmat och nu ska jag hoppa i säng! :)

I morgon ringer kl 06:50, då blir det promenad/springtur och sen mer jobb! =D

Massa bilder på det nya kontoret kommer i morgon men här är ett smakprov! :)

Kram

Här ska jag sitta när jag blir stor!!! =D

Tisdag del 2 :)

Designmöte! :)

Kikki.K fyller 10 år och det ska firas, här provsmakas cupcakes och fina flaggor! :)

En lliten del av det gamla kontoret med massa flyttlåder! :)

Rörigt! :)

Tiffitoffen får avsluta kvällens inlägg♥

Tisdag :)

Hej! :)

Ligger lite efter med bloggandet eftersom internet inte har fungerat men ska nog hinna skriva ikapp i kväll! :)

Tisdag:

Dagen började inte så bra då jag blev väckt av mobilen av en man som ringde kl 04:45! Det var en från Lucia kommitén som sa att jag skulle dit och sjunga och kunde bli lucia kandidat! Dock skulle man komma dit på söndag och sjunga och det gick inte riktigt ihop.. Riktigt tråkig! Men får hoppas på nästa år i stället! :)

I går var andra dagen på praktiken! Vilket inledes med en lång promenad samt en liten springtur på morgon! Världens skönaste värder! Ganska kallt i morgon men när solen kom fram var det hur undrbart som helst! Var ute i ca 1 timme när jag kom tillbaka så tog jag en dusch och åt frukost.

Vid halv 10 åkte jag och Kikki till det "gamla" kontoret på designmöte. Diskuterade kommande kollektioner och massa annat roligt!! Kommer såååå himla fina nya grejer så man bara vill döö!! =D Designmötet höll på till ca 13 och sen packade jag och Kikki ihop alla hennes kontorsgrejer i flyttlådor för i dag har de flyttat till det nya kontoret!! =D NICE! =D

När vi hade varit på designmötet åkte vi till Albert Park och kikki köpte blommor och jag köpte lunch vilket bestod av gooood baguette! :)

Efter snabb lunch i bilen åkte vi till det nya kontoret och fixade massa inför i dag(onsdag) :D. Satte så att alla på kontoret, ca 45 st, fick varsin blomma, to do list med penna och en müsli bar. Riktigt uppskattat! :)Sen fixade vi massa i det nya köket, packade upp alla nya tallrikar och massa annat porslin! Var där tills kl 19 och bara fixade massor. Sen åkte vi hem och åt thai mat från orai thai! Riktigt gott! =D

Sen blev det sängen då jag var riktigt trött eftersom jag inte så sovit så bra på natten! =)

Kram! :)

Designmöte! :)

Ideér inför nya kollektioner! :)

Massa mer bilder snart! :)

Bilder måndag!

Hej! Nu har internet blivit lite bättre så här kommer bilder från måndagen! =D

Världens goaste Tiffany ♥
Axel leker med iPaden =)
Melbournes borgmästare :)
Kikki när hon föreläste! :)
Jag och Bästa Tiffany <3

Måndag! :)

Hej allihopa! Hade precis skrivit världens längsta blogginlägg också försvinner allt....

Hoppas allt är bra med er? =) Har varit i Melbourne två hela dygn nu och jag trivs hur bra som helst!! =D Tänkt börja berätta lite om resan!

Resa hit gick super! De 30 september kl 14:25 lyfte mitt plan från Köpenhamn och flög mot Bangkok. På flyget så var jag ganska trött, så sov lite, kollade på lite film och sov lite till och försökte ta igen mig efter några kaotiska veckor i skolan! Resan från Köpenhamn tog ca 10,5 h och kl 06:00 (Bangkok tid) landade jag i Bangkok! Jag tog reda på vilken gate jag skulle till och letade upp den och hade 1,5 h innan nästa flyg gick så jag tog upp min kära mac och började göra lite på min fina header! :)

Resan till Melbourne tog ca 9 timmar och även denna resan sov jag ganska mkt. Dock kollade jag på Bridesmaides som var riktigt bra och rolig! Jag kom på mig själv genom att sitta och skratta högt så halva planer hörde mig.... Sen började jag titta på en annan film som jag inte kommer i håg vad den hette, men sov 3/4 av filmen så fattade inte riktigt ;). Sen började jag titta på Pretty women men somnade ganska fort då också! Men vaknade efter halva filmen och såg färdigt den. Och det är så bra! =D

Jag lanade på Melbourne flygplats kl 20 och möts av världen bästa Axel, Kikki, Emelie och Angel! Fick ballonger och massa kramkalas! =D

Åkte hem till deras hus och vi gick och la oss nästan med en gång då alla var trötta! Vaknade kl 10 dagen, alltså söndag, av att världens gosigaste Axel kom in på mitt rum och ville gosa och läsa böcker! På söndagen gjorde vi inte så mkt, vi åt frukost, och sen åkte jag, Paul,kikki och axel till deras nya kontor som du flyttar in i på onsdag! Sen åkte vi hem, åt kvällsmat och åt massa Jocks icecream! Världens bästa!! =D

I dag var första praktik dagen! Var uppe redan vid 07:30 och gosade med världen bästa Tiffany och efter en stund kom även Axel(mina små kusiner, Tiffany är 7 månader och Axel 3,5 år)! Vi satt och läste och lekte lite och sen åt vi frukost! :) Kl 10 började "jobbet". I dag har jag och Kikki jobbat hemifrån. De gör ju nya kollektioner hela tiden så i dag har jag gjort research inför nya kollektioner och letat inspiration genom Pinterest! Riktigt nice! =D Kallas även Creative Director ;)Höll på med det en bra stund, sen åt vi middag och vid 14 så åkte jag,Kikki och Axel till nya kontoret och tittade och lämnade massa nyinköpta grejer! =) Vid 17:15 åkte jga och Kikki till Melbourne Central(stort shoppingcenter) och Kikki förläste om Kikki.k historia och jag träffade massa trevliga och pratglad människor. Riktigt roligt, och jag har även träffat och pratat med Melbourne borgmästare, också riktigt trevlig! =D

Vid halv 8 åkte vi hemåt men körde förbi Emelie och Angels nya hem och lämnade deras resväskor och sen åkte vi hem. Åt en sen kvällsmat och nu tog jag mig tid att skriva ett litet inlägg! :)

I morgon är det dags för praktikdag nummer 2 :) I morgon kl 7 ringer klockan(eller mobilen) så blir det ut och träna! Sen vid halv 10 börjar "jobbet". Morgon dagen betsår av designmöten kl 10 med alla designer(YEAH!! =D ) och sen ska vi åka till det nya kontoret och fixa massa, göra i ordning och på onsdag så ska alla anställda flytta in så då ska det vara fint och rent! =D.

Nu ska jag hoppa i säng och kanske läsa lite och sen sova så jag är pigg och laddad inför morgondagen!! =D

Hade tänkt lägga ut massa bilder men internet har segat lite det senaste dagarna så lägger ut bilder i morgon i stället och ska även ta kort på det nya kontoret som är sååå fint!! =D =D

Kommentera gärna om vad du tycker om bloggen, om vad du vill läsa om, vad som ska ändras mm! :)